Čtyři vzdělávací programy pro učitele a ředitele škol
Nabídka kurzů a jejich obsah
9:00–10:30 | Osobní analýza současného hospodaření s časem Klasické znaky špatného řízení času Stanovení vlastních cílů a priorit Čas a životní rovnováha – Diagnóza času |
10:30–10:45 | Přestávka na občerstvení |
10:45–12:15 | Principy IV. generace Time Managementu Jak poznat důležitost jednotlivých činností – priority management Plánování činností a práce |
12:15–13:00 | Oběd |
13:00–14:30 | Neefektivní využívání pracovního času – návody, jak je eliminovat Žrouti času a kroky k jejich odstranění Efektivní porady a telefonování |
14:30–14:45 | Přestávka na občerstvení |
14:45–15:30 | Možnosti obnovování energie a nalezení životní rovnováhy Můj plán pro práci s časem Závěrečná diskuse: odpovědi na dotazy |
9:00–10:30 | Principy asertivní komunikace jako komunikační techniky Začínáme od sebe – chování, ke kterému máme sklon Umění se prosadit a přitom nenarušit dobré vztahy Co dělat, když druhá strana nechce slyšet |
10:30–10:45 | Přestávka na občerstvení |
10:45–12:15 | Jednání s iracionálním, destruktivním, agresivním, nekompetentním partnerem Obtížné rozhovory – které to jsou pro mě a proč? 5 kroků v přípravě na obtížný rozhovor Sdělování informací, s nimiž vnitřně nesouhlasíme |
12:15–13:00 | Oběd |
13:00–14:30 | Odmítnutí neoprávněných požadavků – jak říkat NE Emoce v komunikaci a jejich zvládání Manipulace a obrana proti ní |
14:30–14:45 | Přestávka na občerstvení |
14:45–15:30 | Léčky a pasti v komunikaci – jak je rozpoznat a čelit jim Můj plán pro zlepšení obtížné komunikace Závěrečná diskuse: odpovědi na dotazy |
9:00–10:30 | Vlastnosti, které jsou projevem dobrého manažera Role manažera a ředitele Analýza mého stávajícího stylu vedení, její plusy a mínusy, rizika |
10:30–10:45 | Přestávka na občerstvení |
10:45–12:15 | Styly vedení a jak je používat Jaký je rozdíl mezi řízením a vedením Situační vedení podle průběhu času, praxe a typu podřízeného |
12:15–13:00 | Oběd |
13:00–14:30 | Jak zadávat a cíle a úkoly – technika SMART Týmová komunikace – jak ovlivňovat výkon Delegování úkolů, jeho zásady a časté chyby Zpětná vazba k lidem a jak na ni |
14:30–14:45 | Přestávka na občerstvení |
14:45–15:30 | Pozitivní kritika jako nástroj vedení Zásady vedení rozhovorů se zaměstnanci Můj plán pro upevnění dovedností v oblasti vedení lidí Závěrečná diskuse: odpovědi na dotazy |
9:00–10:30 | Co očekáváme od zvýšení motivace učitelů a pedagogických pracovníků? Práce pedagoga – poslání nebo zvyk? Hodnotové systémy, motivační stupně, potřeby a různé typy lidí Motivace jednotlivce a motivace školního týmu Demotivace, vyhoření |
10:30–10:45 | Přestávka na občerstvení |
10:45–12:15 | Typy pracovníků ve škole, problémoví lidé Motivační nástroje, jak zacílit motivaci Jak motivovat bez peněz? |
12:15–13:00 | Oběd |
13:00–14:30 | Loajalita nebo výkon, metody zvyšování loajality Pozitivní a negativní motivace Jak chválit a jak kritizovat pedagogické pracovníky |
14:30–14:45 | Přestávka na občerstvení |
14:45–15:30 | Jak žít šťastně, vyrovnaně a sebevědomě aneb umění sebemotivace Proaktivita a reaktivita lidí Můj plán pro dobré motivování učitelů Závěrečná diskuse: odpovědi na dotazy |
Akreditace od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy
- Potvrzení o udělení akreditace ke stažení ZDE
- Seznam akreditovaných kurzů ke stažení: část 1, část 2
Doporučení spokojených absolventů
Školení pod vedením paní Lamešové se nám velmi líbilo a bylo pro nás přínosné. Paní Lamešová je zkušený odborník a rozhodně věděla, o čem mluví. Velmi pěkně propojovala teorii s praxí, tudíž jsme si mohly hned konkrétně představit situace reálně se dějící se v naší profesi. V závěru jsme si vyzkoušely vedení rozhovoru s „rodičem“, při kterém jsme byly lektorkou natáčeny na videozáznam, který jsme následně rozebíraly a mohly se tak poučit ze svých chyb.
Školení komunikačních dovedností učitele s rodiči bylo velice inspirativní. Paní lektorka Lamešová jej vedla osobitě. Její přátelské a charizmatické vystupování v člověku vyvolalo pocit důvěry a chuť naučit se novým dovednostem. Školení probíhalo ve známém prostředí a kolektivu, tudíž se odboural ostych a stud. Díky vlastním videonahrávkám simulovaných situací jsme mohli sami zhodnotit své vystupování, způsob řešení konfliktů s rodiči i vlastní řečový projev a tím se v budoucnu zamyslet a dopředu se připravit na efektivní vedení rozhovoru s rodiči „našich“ dětí.